Thursday, January 14, 2010

bakso oooo bakso..

tuk..tuk...tuk..

ada orang tak ni??

pssssttttttt..nak dengar cerita tak???

hari tu,saya dengan peyjot(bukan nama sebenar)heheheh.... keluar la dekat satu kawasan yang budak-budak UPM gelarkan sebagai "flat ikan"-walaupun sebenarnya susah nak nampak ikan pun.yang banyak buku,dengan barang-barang runcit.ada jugak bakso.haaaaa!~! ya,bakso.hari ni nak cakap pasal bakso..









saya dengan beberapa kawan kira dah jadi pelanggan tetap bibik bakso tu.(walaupun saya baru je kenal apa itu bakso) (^.O)v
nak dijadikan cerita,saya dengan peyjot makan berdua dekat kedai tu.lama jugak kami bersembang.bila dah nak balik,macam biasa saya ucapkan terima kasih pada bibik tu.saya datang pada bibik,antara ayat-ayat saya::

                                         "terima kasih bik! sedap bakso"
                                         "bik,nanti kite datang lagi eh"
                                         "bik,jumpe lagi"

ayat-ayat tu,saya cakap dengan penuh confident jeeee..senyum tak pernah lekang.

bila dah jauh sikit,kami singgah la kat kedai lain untuk beli makanan lagi..(no wonder la makin gemuk!) heheheh..

tengah nak keluar kan duit untuk bayar,tiba2 peyjot menjerit..

"ALAMAK!! BAKSO TAK BAYAR LAGI!!!!!"

saya blurr kejap,betul-betul lupa.punye la kelam kabut,sampai peyjot(sekali lagi bukan nama sebenar) tak nampak duit sendiri yang sebenarnya ada je depan mata!peyjot..peyjot...

kami terus lari  pg balik kedai bibik.sampai-sampai je,orang tengok.pelik aganya,dah balik datang lagi!
kami jelaskan semua,dan percaya atau tidak,bibik sendiri pun lupa!hehehhe.....

ape-ape pon,terima kasih bik sebab tak menjerit ke,tengking ke bila kiteorang lupe bayar.kalau tak, tak tau mana nak letak muka. nak tau apa reaksi bibik??


saya:"sory bik,kami betul-betul tak sengaja"....(intonasi slow,muka ala2 innocent)

bibik:"ehhhhhhh,enggak apa.kamu sampai datang.terima kasih ya"..

cayalah bik! hahhahahah (*O*)v



psssttt:esok nak makan lagi,nak ikot?? ;)

11 comments:

MiE MaeL said...

seb bibik tu x marah2 ae.. baek tol bibik tue..

NuRhAnIsAhSaFiAnShAhNuM said...

salam MiE Mael,

tu la pasal...kalau tak,mane nak letak muka.. ;P

lecka said...

ish3....xcited sgt dpt dpt mkn bakso....laen x bley blnje saye....hehehehh =)

NuRhAnIsAhSaFiAnShAhNuM said...

salam cik lecka..

boleh..boleh..boleh..
roger je..hehhe ;)

PutraRocker said...

bibik tue encem tak..hohoh

NuRhAnIsAhSaFiAnShAhNuM said...

salam PutraRocker..

bibik tu perempuan laaa..dah boleh pggl "mak"..hehehe ;D

Sheikh Azmie said...

saya biasa kena Char.K.Taw nunn... kat belakang sana !

NuRhAnIsAhSaFiAnShAhNuM said...

salam Sheikh Azmie,

char keuw taw(betol ke eja ni?);D
makan kat mane?"flat ikan" jgk??

abid abdi said...

panggail mak bik boleh?? hahaha

alhadlillah igt an.. kalo tak..........

iktiraf said...

salam abid abdi..

tu la,syukur.kalau tak,entah halal ke haram.(walaupun agak yakin bibik tu akn halalkan je)hehe ;)

aliidrus said...

haha..mau mkn free aritu lau
luper...haha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails