Monday, September 6, 2010

Bencinya bila tengah memandu.....

Penggunaan bahasa pengganti diri "aku" terpaksa digunakan dalam entri ini instead of "saya" dengan tujuan untuk menggambarkan perasaan menyampah yang meluap-luap macam air panas menggelegak.Harap maklum. Menyampah! menyampah! menyampah! menyampah! menyampah! menyampah! menyampah!menyammmmmm,PANGGGGG!! ok,kita teruskan. (--")

Err,entri kali ni tak payah mukadimah la eyh? Nak cepat ni,nak tolong mak masak kueh jemput-jemput.Eh,eh silap! kueh raya.rajin kan? ecece..so sila promote pada mak bapak masing-masing kot-kot ada yang tengah cari calon kakak ipar ke,adik ipar ke,mak cik ipar ke.*Buat mak yang tengah baca tu,kadang-kadang  je Nisah gatal.Bukan selalu.ok lah kan?* bahahahahahaha~

Ok,terus ke pokok dan dahan serta daun perbincangan kita ye?Ehem.. entri ni diterbitkan atas pengalaman aku sendiri yang memandu dari UPM ke Gerik,Perak pada hari sabtu lepas.Pilot sebenar mengantok,so as a co-pilot,aku perlulah jalankan tugas aku kan? kan?

err,tapi sebelom tu,aku mintak ampun banyak-banyaklah kepada semua lelaki-lelaki di luar sana.sebab ketiga-tiga point di bawah ni berkaitan dengan kaum adam.Tapi bukan semua,segelintir kecik saje.Harap maklum..

Aku benci,bila aku memandu:

1.Yang paling aku benci,ada mamat sengal...bila dekat traffic light,tengok macam nak makan orang dengan kereta-kereta sekali.Nak kata kereta aku bentuk Nando's jauh sekali.Lepastu bunyi kereta mengaum-ngaum.Aku ingatkan dalam tv je ada senario bodoh ni.Tu boleh dimaafkan lagi,bila dah lampu hijau,boleh pulak kereta dia seiring dengan kereta aku.Orang belakang sure la panas tak boleh potong.Bila aku slow suroh dia potong,dia buat-buat tak paham.Bila aku laju,dia pun laju.Last-last aku biar dia syok sendirik.Bukan aku yang kena horn.Lantak kau lah!

2.seterusnya,dah nama pun ramadhan kan,mestila banyak bazar ramadhan tepi-tepi jalan.Dekat satu tempat ni,bazarnya betol-betoooooool teeeeepi jalan.kalau dari dalam kereta,hulur tangan je pun boleh nak beli air soya ke,ayam percik ke,ape-ape je lah! hahaha :D Ada la makcik ni,dia pimpin anak-anak dia kanan,kiri.Anak-anak dia kecik-kecik je lagi.Mungkin dia tak perasan,salah seorang anak dia dah menghalang jalan.Diorang membelakangkan kami.Nak horn,tak sampai hati sebab anak dia kecik sangat.terkejot pulak budak tu karang.Lagipun,tempat yang diorang nak pegi dah hampir sampai.Plus,jalan dia sangattttt sempit.Saya tengok cermin pandang belakang,nasib baik! cuma ada satu aje kereta,dengan harapan dia pun fikir sama dengan apa yang kami fikirkan.Tapi itu semua ingauan semata-mata.ececehh.Si sengal tu boleh hoooornnn kuat-kuat,konon-konon aku sengaja berhenti tengah jalan.Dah tu,bila dia potong keta aku,buat muka macam dia yang paling handsome dekat Malaysia ni.Hellooooooooo! Please,GET A LIFE!

fuhhhhhh,geram nih!

3.Hah! ni lagi satu masalah.Ada jugak mamat sengal bila aku potong kereta dia, dia potong kereta aku balik.ok fine! potonglah,tak ada masalah.Tapi,bila dah dekat depan,dia bawah slow macam siput babi patah ekor.Bila aku nak potong,dia bawak laju.Aku sabar.Aku buat tak reti sampailah dia pun naik bosan.hahahahahahaha :D
 

OK! cukuplah.kang darah tinggi pulak aku kanggggg. (+.=)


ehem,ok,Kita kembali kepada nada biasa.Nada saya. :)

Yippiiiii!! mood raya dah datang! Biskut raya dah siap! baju raya dah siap! rumah dah kemas-kemas. :)

Dikesempatan ni, *ececehhhh, saya ingin mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI kepada semua yang sudi singgah dekat blog kerdil saya ni.Maaf seandainya penulisan saya di blog ini pernah mengguris hati sesiapa sahaja.Bukan dipinta.Bukan diduga.

err,nak duit raya? :)


                                       tak, dia bukan anak saya.haha :D

24 comments:

Abd Razak said...

Salam...

Moga sihat hendaknya lebih-lebih lagi ketika di hari-hari terakhir Ramadhan ini...

Selamat menyambut hari lebaran dan hari kemenangan, moga Allah terima segala amalan...

FyZa said...

comeyla budak yg kamu dukung 2..hehe..
selamat arie raya nisa..;)

Carnation said...

selamat hari raya :)

NAZ said...

bulan puasa memang darah selalu tinggi lagi2 kalau tgk makanan haha selamat hari raya :)

Maiyah said...

sabar je la..

slmt hr rya.. maaf zahir batin..

Unknown said...

bulan2 pose ni kene sabar..hehe

selamat hari raya

piewahid said...

salam,

he3, sape2pun leh naik angin kena cenggitu. cubaan... sabar je lah.

***********************************

1. Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin.

2. Semoga segala doa, ibadah dan taubat kita dimakbulkan-Nya dan semoga berbahagia dunia akhirat.

3. Terima kasih sudi menjalin silaturrahim yang sungguh bermakna & berkongsi pengalaman yang sangat berharga.

4. Terima kasih juga kerana sentiasa memberi sokongan.

5. Berhati-hati di jalanraya.

Hanisah Safian said...

Abd Razak: wasalam.

mudah-mudahan.amin.

selamat hari raya! :)

Hanisah Safian said...

FyZa : comeykan? haha. :D

selamat hari raya jugaaaa~

Hanisah Safian said...

six.september =_= : selamat kutep duet raya! ngeeee~

Hanisah Safian said...

naz: heppp! jaga kesihatan tuu.haha.

selamat juga naz! :)

Hanisah Safian said...

maiyah : memang kena sabar banyak-banyak pon kak!

selamat hari rayaaaaaaaaa!

Hanisah Safian said...

E.d.Y: bulan-bulan lain pon same kan?


selamat hari raya! :D

Hanisah Safian said...

piewahid : wasalam.

puhhhh! nak kena ingat neh.haha.thanx yah?


selamat hari raya jugaaaa! :D

Aleen Aiden said...

nak tompang geram bley x?baru2 ni kawan pegi bazar,da siap2 beli tgk2 pintu kete kemek.memang cibet btol pangai org 2...hu3

::FAIZ:: said...

selamat hari raya

Nik said...

selamat hari raya dik.

comelnya baby tu :)

Hanisah Safian said...

aleen adela akoo ^_* : uishh!! ganazzzzzz!!

Hanisah Safian said...

::FAIZ FARISH:::

SELAMAT HARI RAYAAAAA! :)

Hanisah Safian said...

nik rosmawati: SELAMAT HARI RAYA kak!

::FAIZ:: said...

Selamat Hari Raya

Anonymous said...

ape kata langgar jer dyorg..hahaha...

slmt hari raye.. ;)

aliidrus said...

horn je lama2...bia dia kaw2 segan....hehe...

banyak nye aksi men belon tepi kolam...haha...

mesti banyk dapat adiah belon tu raya ni..

Ross said...

bulan puasa memang darah selalu tinggi lagi2 kalau tgk makanan haha selamat hari raya :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails