Friday, November 20, 2009

ini satu kisah.. ;)

assalamualaikum w.b.t..

sekarang dah pukul 2.37 petang,hujan masih tak reda dari pagi tadi.cuaca,nyamannya..matahari langsung tak terlihat kelibatnya.titis-titis hujan semakin galak membasahi bumi.hari ni elektrik kurang sikit kot sebab kipas tak bukak..

mendungnya hari, menggambarkan mendungnya hati adik..
adik,hari ini adik buat satu kesilapan.kesilapan yang sangat.........

bila balik dari masjid tadi,abah diam,adik terus masuk bilik.tiba-tiba adik menangis.saya keliru..mak tanya kenapa,adik diam,dan mula menangis (air mata adik sangat mahal nilainya.adik bukanlah seorang budak yang kuat menangis,dari kecil samapi sekarang..tangis adik tadi, buat saya hiba.hinggakan kulit adik berpeluh dan kemerahan menagis)...

rupa-rupanya,adik silap langkah.adik tersilap percaturan.adik,adik..(oh ya,adik dapat 5A UPSR) tahniah adik..apa yang adik silap?? adik tertinggikan suaranya pada abah. hati abah mungkin sikit terguris.abah,insan sempurna di mata saya,kakak,dan adik-adik.entah kenapa,mungkin hal adik meyebabkan abah sedikit tersentak.(ye la,anak bongsunya sudah pandai meninggikan suara)..

tapi kata adik,bukan niat adik untuk meninggikan suara pada abah,cuma kata adik,ucapan pertamanya tidak didengari abah,jadi adik tinggikan suara untuk kali kedua.entahlah,bak kata mak, cuma abah,adik dengan ALLAH je tahu...

pada saya,adik yang salah.

'adik.kita anak,sedangkan "ah" pun berdosa,inikan lagi tinggikan suara pada abah'..
( saya tak la cakap pada adik,saya luahkan dalam hati jee,bukan apa saya takut kalau saya cakap,air mata saya berlinang).. ;)

sekarang?adik,dah pon tidur..penat menagis agaknya..
abah? sudah biasa..alahai! rajuk abah x mungkin lama, abah sayang anak-anak abah..dan sekarang pon,abah asyik bercerita tentang sekolah yang abah nak adik masuk_sekolah menengah IMTIAZ besut..


saya? air mata saya murah pulak nilainya..menangis saya menagis hiba..semakin meningkat usia,semakin saya kenal siapa saya.oh,rupanya saya sensitif orangnya! ;P

~~pada adik, jangan buat lagi..dan jangan risau,bila kamu bangun nanti,abah tak marah dah..

~~pada saya:: kisah hari ini,menyebabkan saya semakin berhati-hati menutur kata pada mak,pada abah..

~~pada adik lagi::air mata ni,khas untuk kamu! ;)

p/s::maaf kalau ada antara anda yang menyesal baca entri ini..tapi ini saja yang mampu saya tulis..

mood:: hiba...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails