Saturday, November 7, 2009

kenangan semusim.. ;)

pejam,celik,pejam celik....


sekarang,malam terakhir saya di sini.Di sini, di bilik kami.Kami, saya dan roomate..
dengar khabar berita dari senior-senior,bilik dan roomate akan bertukar ganti..
ahhhh,lecehnya..
leceh untuk bermula kembali dari kosong! bukan bererti benci berkawan,bukan jugak bererti benci kenal roomate baru,tapi itu semua leceh.. (^.^)


sepanjang semusim di sini, banyaaaaaaak kenangan+pengalaman yang sukar dicari ganti..
tapi bagaimana kalau saya katakan, persahabatan kami tidak cukup utuh, malah longlai!
emm,mungkin kami baru kenal...
mungkin jugak kami masih tidak sebati.<< ala2,bahasa chef pulak.. ;p
mungkin jugak kami masih lemah dalam menilai apa itu erti sahabat..
tapi pada semua sahabat, saya sayang anda...
cedok keluar segala yang kotor,keruh,busuk..
amblik,tadah segala yang bersih,jernih,wangi..
ingat,sahabat itu tiada nilainya.. ;)


sepanjang semusim juga saya di sini,
saya mula lebih akrab dengan apa itu erti "rindu"...
rindu pada abah,mak,kakak,kak ma,muz, dan adik..
juga..rindu pada semua..
ahhh,rindu memnag perit..
entah berapa gelen air mata yang dibazirkan..hehe ;p



sepanjang semusim juga saya di sini,,
saya kenal apa itu erti "cinta"..
cinta itu luas...
oppss..jangan salah tafsir..
cinta sesama manusia itu memang perlu..
tapi bukan itu "cinta" yang saya kenal..
cinta pada apa yang saya lakukan sekarang..
cinta saya pada semua di sini..
dan cinta,cinta,cinta saya pada di sana..
oh,rupa-rupanya itu erti cinta.. ;)


sepanjang semusim juga saya di sini..
saya berkenalan dengan "susah"..
ya,saya berkenalan dengan dia..
rupanya,susah tidaklah seburuk disangka..
kerana susah jugak,saya masih berdiri,,
kerana susah jegak,saya masih di sini..
susah ajar saya macam-macam perkara..
susah jugak ajar saya apa itu senang..
ahh,rumitnya..



dan..sepanjang semusim saya di sini,,
saya kenal siapa itu "saya"..
bukanlah beerti sebelum ini saya tidak tahu,
tapi mungkin kerana tanggungjawab yang lebih,
buat saya kenal siapa itu saya..
oh,,rupa-rupanya..
"saya" yang saya kenal itu..
sangat lemah orangnya...


itu,baru semusim..
musim-musim seterusnya..
saya akan kenal banyak benda baru..
saya akan kenal banyak benda lama yang baru ditemui..


YA RABBI,
jadikan aku...
hamba yang tetap,
barada di lorongMU..
amin.. ;)


hamba hina: saya..

1 comment:

aliidrus said...

tak kenal maka tak cinta..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails