Wednesday, September 16, 2009

imbau....

~~kenangan yang paling indah!!(dekat kpg laaa...)
~~usia pun mude sangat lagi....




hari tu,,,sehari sebelun raya...saya dan keluarga balik kampung di GOPENG,PERAK..biasela budak2,sampai je kampung terus main2...saya main dgn adik,muzakkir..saya pinjam basikal saudara saya....tengah kiteorang main2 tu,,tiba-tiba,ade sorang budak perempuan datang kpd saya..



"boleh tak nak main sekali??saya ada anak patung"
*lebih kurang macam tu la ayat die!! ;p


saya tengok pakaiannye comot,aak patung dah lunyai.tak menarik langsung!!!!

nak tau ape saya buat????

saya lari ambik anak patung yang colour biru petak-petak dekat dalam rumah nenek.terus saya cakap,,,

"kami pun ade laaa..sape nak main dengan hang!!"
~~jahat betol kan?????? ;p

saya pun teros naik basikal dgn adik saya.basikal yg sama!!--ala,basikal yang tayar warna-warni dan tak kan pancit tu..heheh ;p.....saya yang bawak,adik saya di belakang...laju,memang laju saya bawak basikal tu..sampaila kat satu selekoh,tiba2 kereta datang dari arah bertentangan!!!!!!!!!!!


tau ape terjadi???????--kalau anda tertanya-tanya laa......

kami terbabas!!langgar deretan pasu bunga di salah sebuah rumah..habis pecah!!
tuan rumah menguak pintu kayu,keluarkan kepala..dalam hati saya"habisla aku kena marah ni....."

tapi.....tuan rumah tu tak cakap ape-ape pun..die cuma tersenyum,dan masuk balik....
fuh!!!lega.......

situasi saya:terlentang dgn basikal jauh dari kami,heheh.. ;p

dan...anda nak tau sape tolong kami????????

budak perempuan tadi!!!!!!!!malu saya tak boleh digambar!!!!!dia angkat saya dan adik..kemudian ambik basikal kami..die kesat-kesatkan lumpur di badan saya..


aaaaaaaa!!!!malu!!!malu!!!malu!!!!!!

nama budat tu atin..die da kawin pun sekarang...
samapi sekarang,setiap kali lau kat selekoh tu,saya dan adik mesti tergelak terbahak-bahak!!!!!


~~cepat betul DIA balas..
~~ingatan untuk diri.....


~~salam aidilfitri!! =)

3 comments:

cahaya malam said...

Assalamualaikum...

slamat Hari Raya,
maaf zahir batin,
terima kasih kerana sudi menziarahi blog kerdil saya,.
si 'kunang-kunang'..
moga sentiasa dalam kesejahteraan dan kegembiraan dalam acuan keredhaanNya..
insyAllah..
;)

wassalam..

NuRhAnIsAhSaFiAnShAhNuM said...

terima kasih atas kunjung balas anda..
selamat hari raya..=)

aliidrus said...

kecik2 nakai ni....kih2x...
saya kecik2 dlu pon same..nakai gile...

baling batu usik anak org, pastu kena kejar lak ngn bapak budak tu malam2 ngn buloh,...hhaha..idop lagi pakcik tu..

kaki kena paku masa men gasing...over swing..., bajet terer la...ahaha..

jatuh parit tepi loji kumbahan, tobek tengkuk n kaki...padah suka nek basikal x tentu pasal...

round satu kampong cari cukai raya...ble balik kena tarik telinga ngn mak,

bwk moto smpai masuk longkang...ahahaha

n etc...

mmg x bley nak bygkan skrg satu persatu...lau teringt balek bley ketawa smpai ngis....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails